Gorące tematy: Wybory 2020 Ryszard Opara: „AMEN” Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1771 postów 1757 komentarzy

+ Goodbye ITI + Прощай ИТИ +

Stanislas Balcerac - Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- na mPolska24.pl oraz na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Lotnisko dla bieda-emigracji?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

W Europie jest już ponad 450 lotnisk, przeważnie małych i deficytowych. Kolejne takie powstaje w Gdyni, 34 kilometrów od istniejącego już lotniska w Gdańsku. Ta inwestycja za 100 mln PLN nie ma sensu, ale chyba wiemy dlaczego powstaje.

Lotnisko to recepta na wszystko. Chyba dlatego w Europie działa już ponad 450 lotnisk, większość z nich małych i niestety nierentownych. Manna kasy z Unii Europejskiej połączona z manią wielkości samorządowców doprowadziła do niebywałych ekscesów. W Hiszpanii kilka niedawno zbudowanych lotnisk jest oferowanych w aukcjach na sprzedaż. Słynnym przykładem jest ogromne puste lotnisko w Ciudad Real, położone 200 km od Madrytu i mające najdłuższy w Europie pas startowy (4.2 km), które zostało zbudowane tuż przed kryzysem finansowym roku 2008, zbankrutowało w 2012 roku z 300 milionami Euro długu i jest teraz oferowane na aukcji za 100 milionów Euro.

My mieliśmy z kolei felieton lotniska Modlin, zbudowanego za 300 milionów PLN, które po głośnym epizodzie fuszerki obsługuje teraz tylko Ryanaira (i od lata być może izraelską linię Enter Air). Modlin został przejęty z przymusu przez Port Lotniczy Warszawa, którego kasa wyrównuje straty i w ten sposób skandal pozostaje uciszony. Port Lotniczy Warszawa nie wykorzystuje swoich możliwości, bo LOT zdycha, ale pasażerowie muszą machać się autobusami lub koleją do równie pustego Modlina.

W międzyczasie, ojciec chrzestny inwestycji w Modlinie, niezatapialny marszałek Adam Struzik, próbuje profilaktycznie zniknąć ze sceny, chce schować się jako europoseł w Brukseli. W Modlinie Adam Struzik raczej lądować nie będzie.

W trójmiejskim mateczniku Platformy jest równie wesoło. Lotnisko im. Wałęsy słynie z ciągania samolotów OLT Express przez burłaków z PO oraz z zatrudnienia niezwykle kompetentnego syna Donalda Tuska, byłego dziennikarza "Gazety Wyborczej". Ale to nie koniec. W sąsiedniej Gdyni powstaje kolejny port lotniczy, Gdynia-Kosakowo, oddalony tylko o 34 km od lotniska w Gdańsku. Budowa pochłonęła już 100 milionów PLN z kasy podatników i pomimo prawdopodobnej negatywnej opinii Komisji Europejskiej, budowa zostanie dokończona:

http://lotniczapolska.pl/Prezydent-Gdyni-walczy-o-lotnisko-Kosakowo,32704

Lotnisko w Gdyni powstaje w momencie, kiedy większość ekspertów zapowiada zamykanie małych (poniżej 1 miliona pasażerów rocznie) i nierentownych lotnisk, które zżerają pieniądze podatników.

Ale być może samorządowcy w Gdyni mają jednak pomysł na biznes. Wszak to z Gdyni wyruszały do Ameryki setki tysięcy biednych polskich emigrantów. Batorego co prawda już nie ma ale samoloty czarterowe lub linie "low-cost" będą mogły obsługiwać kolejne fale polskich emigrantów, szukających chleba za granicą w Islandii, Norwegii, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Tym bardziej, że w Gdyni istnieje już Muzeum Emigracji: muzeumemigracji.pl/

Wystarczy teraz tylko dopisać nowe rozdziały. By żyło się lepiej. Za granicą.

A w ten sposób Donald Tusk lądujący w piątki rządowym Embraerem w Gdańsku nie będzie musiał patrzeć na kolejki biedo-emigrantów czekających na czartery low-cost. Taki przykry widok mógłby mu zepsuć smak cygara. 

 

Biedapolaku, kup wałówkę w Biedronce, pakuj walizkę i jedź do Gdyni. Bye!

KOMENTARZE

  • By latało się lepiej
    http://www.youtube.com/watch?v=LMtJ7ejIqa0
  • oj CZŁOWIEKU !!!
    zanim coś skomentujesz to dobrze by było abyś wiedział o czym piszesz...lotnisko w GDYNI było już zanim powstało to w RĘBIECHOWIE ...tyle że wojskowe ,i teraz pod przykrywką cywilnego jest odbudowywane o dłuższym pasie dla potrzeb NATO ...port morski w GDYNI pełni rolę ważnego portu MW NATO ,tak że lotnisko wojskowe tuz obok portu wojennego jest jak najbardziej uzasadnione...I ONO POWSTANIE !!!...
  • @val 15:18:55
    Pas startowy po byłym lotnisku wojskowym istnieje. Latem odbywał się tam do tej pory Heineken Opener dla lemingów w modnych kaloszach. Gdyby każde byłe lotnisko wojskowe w Unii Europejskiej było przerabiane na lotnisko cywilne to zamiast 450 lotnisk byłoby ich teraz 600.
  • "The Economist" 19.10.2013, fragment:
    "...Spain’s collection of white-elephant small airports shows what happens when local politicians’ urge to splurge is unchecked. So it makes sense for the commission to try to curb the subsidies. But if its new rules achieve this objective, the result will be that some smaller airports will find it hard to pay Ryanair and other low-cost carriers enough to keep them flying there. Many of the 80-odd European airports with fewer than 1m passengers will be at risk of closing, in other cases passengers will face higher ticket prices. And some of Europe’s less-famous spots will see fewer tourists..."
  • ----- wkupowanie się do SYNAGOGI SZATANA
    --------- emigracja z braku pracy ,mieszkania itp.

    DAJCIE mi 6 mln. a wybuduję blok , w którym płacić się będzie tylko za media -blok dla kilkudziesięciu MŁODYCH RODZIN -w których rodzić będą się POLSKIE DZIECI !! rodzina będzie mogła w nim mieszkać ok 5 lat -do momentu usamodzielnienia się
    ---- DAJCIE mi 6 milionów zł.-MŁODE RODZINY same wybudują ten dom !

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/lewica-krytykuje-bogdana-zdrojewskiego-za-dotacje-na-muzeum-jana-pawla-ii-i-prymasa/z2h3x
  • @Autor
    Nauka: lepiej milczeć, niż pisać głupoty.
  • @ninanonimowa 17:49:44
    Tak, za 500 milionów Euro wywalonych na polską symboliczną "prezydencję" Unii Europejskiej i 3 miliardy PLN wywalone na Euro 2012 można by było wybudować całe nowe miasto dla młodych rodzin ...
  • @Stanislas Balcerac 18:58:31
    --oczywiście !! pełna zgoda ! tu miliony tam miliony --a MY !! Naród w NĘDZY !!!!! z historią NIE STARSZĄ od wieku !! najstarszego drzewa !! -ten brak korzeni -nie UPOKARZA ?!

    http://slowianin.wordpress.com/ignacy-pietraszewski-1796-1869-zen-daszta-straznik-wiary-slowian/
  • @Krzysztof Zagozda 18:06:49
    Będę wulgarny: Gdyni lotnisko i nie tylko Gdyni potrzebne jak kurwie majtki. Zrozumiał?
  • @Kula Lis 62 22:51:59
    Znam kilka kurew płci obojga i jestem pewien, że noszą majtki.
    Szczególnie teraz w zimie.
  • @kajur 05:29:46
    To wyjątki. Pzdr!
  • Klapa małego lotniska w Bydgoszczy
    "Moraczewski został powołany na stanowisko w maju 2010 r. Przez niemal cztery lata jego pracy udało się uruchomić dwa nowe połączenia przez Ryanair oraz jedno przez LOT do Warszawy, które już zostało zlikwidowane":

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15413381,Kleska_prezesa_bydgoskiego_lotniska__Nie_zrealizowal.html?biznes=olsztyn#BoxBizTxt
  • @Stanislas Balcerac 15:23:55
    panie STANISLAS ,czy pan nie potrafi czytać ze zrozumieniem ??? JA WYRAŻNIE ze już lepiej się nie da, NAPISAŁEM ze to lotnisko w GDYNI doskonale będzie współpracować z bazą morską NATO jaką jest obecnie GDYNIA...od LOTNISKA do BAZY MORSKIEJ jest dosłownie rzut kamieniem... a pan wyjeżdża wręcz z ,,chamskim" tekstem o innych lotniskach ...czy panu na rozum padło ??? człowieku ???
  • @val 11:09:23
    Jaka baza NATO? Z terminalem pasażerskim za 100 mln PLN? Puknij się człowieku w głowę.
  • @Stanislas Balcerac 12:49:04
    GDYNIA jest morską BAZĄ NATO !!! ..to jest pewnik ...są tutaj umieszczone zarówno składy paliw jak i amunicji ,LOTNISKO ma być nowoczesne i gotowe do przyjmowania najcięższych natowskich samolotów transportowych, bliskość portu jak i lotniska umożliwia utworzenie dla nich jednego parasola ochrony przeciwrakietowej... stąd GDYNIA to lotnisko WYBUDUJE do końca z tajnym finansowaniem z konta NATO...jak pan panie BALCERAc nie ma ,,POJĘCIA" w temacie to niech pan zwyczajnie zawrze japę i siedzi cicho...TO TAKA SKROMNA PROŚBA ...!!!
  • @val 14:23:43
    Port marynarki wojennej w Gdyni przypomina raczej muzeum, a leżąca obok stocznia marynarki wojennej w stanie upadłości klepie od lat kadłub "Gawrona". A szefostwo marynarki wojennej właśnie przeniesiono do Warszawy. Wątpię, aby NATO pokładało jakiekolwiek nadzieje w Gdyni.
  • @Stanislas Balcerac 14:50:03
    panie BALCERAC ...moje ...ZAWRZYJ PAN JAPĘ jak pan nie masz pojęcia wobec ,,pańskiego zwątpienia" w moje słowa... no cóż ,,słaby argument...a nie tak dawno najnowszy włoski okręt wyposażony w system podobny AEGISowi ...razem z holenderskim pływając po zat.GDAŃSKIEJ wbijali w pamięci komputerów sterowania rakietami dozory i strefy zagrożenia i obrony ...portu i lotniska..tak..tak ...parę miesięcy temu..pózną jesienią...
  • @val 16:55:14
    Oby tylko nie trafili rakietami w namioty "Heineken Opener"...
    Panie specjalisto, używane F16 stacjonują m.in. w bazie lotnictwa taktycznego w Malborku, czyli o 3 min lotu od "natowskiej bazy w Gdyni". Czasy wojen przy użyciu kawalerii już się skończyły.
  • @Stanislas Balcerac 17:05:12
    gratuluję ...pan ciągle jeszcze w epoce kawalerii ...a w MALBORKU ...to są migi29...fakt że trupy jakich mało...a f16 to stacjonują w zupełnie innych miejscach...i były kupowane NOWE i do dzisiaj są jednymi z lepszych samolotów w swojej klasie potwierdzane tym iż nawet tak bogate kraje jak ARABIA SAUDYJSKA je ostatnio kupiła ...
  • @Stanislas Balcerac 17:05:12
    W Malborku stacjonują Migi-29. Nasze F-16 block 50/52+ (kupione jako nówki, w najbardziej wypasionej wtedy wersji) stacjonują w Krzesinach pod Poznaniem i w Łasku pod Łodzią. Możliwe, że kupią następne, bo trzeba czymś zastąpić Su-22.
    Wojsko buduje hangary na lotnisku w Śmirowicach- prawdopodobnie pod casy C-295MPA/ASW (zwalczanie okrętów podwodnych) i w Świdwinie (baza su-22).
    Co do Kosakowa, to dla wojska jest korzystne jak cywile przejmą część kosztów utrzymania lotniska. Technicznie to oni tam budują port lotniczy, bo lotnisko już jest, ma nawet ILS. Gdyby to była prywatna inicjatywa, to nie byłoby problemu, a tak do tego lotniska będzie trzeba dopłacać, a lotnisko w Gdańsku będzie musiało konkurować z nowym portem, co odbije się niekorzystnie na wynikach finansowych.
  • @mrx 19:25:01
    no nareszcie jakiś rozsądny głos ,z tego co wiem to tam będzie dominowało CARGO ...a jeśli nie będzie zysku to straty pokryje NATO ...tak to działa i wychodzi im zdecydowanie taniej niż utrzymywać pełnowojskowe lotnisko...i według wszelkich wyliczeń to będzie się kręcić...pozdrawiam
  • @mrx 19:25:01
    Najbardziej wypasione F16 to Emiraty kupiły. F16E Block 60 - 53
    F16F Block 60 - 25 - Dostarczono 80, 1 rozbity, 1 uszkodzony. Z najnowszą awioniką i kodami, których nam jeszcze z powodu sowieckich szpicli w Siłach Powietrznych wraz z ich dowódca Majewskim i nie tylko nie dostarczono do dziś. Boją się przepływu do sowietów jak widać, i jak nas traktują to także widać.
  • @Kula Lis 62 14:03:02
    Ludność całkowita 8 264 070, Autochtonów tylko ok 3-4 miliony reszta to wyrobnicy z Indii, Pakistanu, Filipin, Indonezji, Bangladeszu z minimalne płace. Widać stać ich na tyle maszyn.
  • @val 19:46:14
    Przepraszam bardzo, możliwe, że nie doczytałem. To lotnisko w Gdyni będzie prywatne, cywilne, czy wojskowe?
    Jeśli prywatne to rząd nie powinien becelować ani złotówki. Jeśli cywilne, to obowiązuje je rachunek ekonomiczny, jeśli wojskowe to budynki i infrastruktura "portu" są niepotrzebne. Nie znam praktyki, aby łączyć cywilne porty lotnicze, z obiektami wojskowymi.
    Jeśli rodzi się taka nowa świecka tradycja, można by połączyć gdański port z wojskiem i Modlin z wojskiem i Bydgoszcz z wojskiem i Katowice z wojskiem itd. Po co budować obok umierającego portu cywilnego, partnerstwo publiczno-cywilno-wojskowo-prywatne?

    Stanislas Balcerac, moim zdaniem ma sens budowa wydzielonych autonomicznych pasów w pobliżu istniejących już portów. Jako rezerwa taktyczna i na wypadek. Wszystko jedno czego. Ataku terrorystycznego, bombardowania, sarinu, sanepidu, czy czego nie jeszcze, ale samego pasa z dozorem i kontrolą przestrzeni. W razie konieczności, czy potrzeby, mogłoby oczywiście z tych pasów korzystać wojsko. Tym bardziej, że przez większość roku podejście będzie puste jak teren stoczni.
    Jednak same pasy! W Koronowie był pas, służący za drogę. Tamtejszy kacyk, go pociął fizycznie. Asfalt sobie zabrał, potem jak go pytali gdzie ten asfalt, to właził na stół i wrzeszczał gdzie jest słoik. Pociął go podobnież w trosce o bezpieczeństwo, aby ściganci, nie ścigali tak wygodnie. Pociął, wstawił ograniczenia, leżących policjantów chyba nie wmurowali, asfalt wywieźli w siną dal..
  • Wszyscy
    Nakaz Komisji Europejskiej: Gdynia-Kosakowo zwraca państwową pomoc. "Brak profesjonalizmu i umiejętności przewidywania – to najkrótsza wizytówka rządu PO-PSL" Komisja Europejska stwierdziła, że środki publiczne przekazane przez gminy Gdynia i Kosakowo na rzecz portu lotniczego Gdynia-Kosakowo przyznają beneficjentowi nienależną przewagę konkurencyjną, w szczególności nad lotniskiem w Gdańsku, co stanowi naruszenie unijnych zasad pomocy państwa. Według Komisji dzięki finansowaniu publicznemu port lotniczy Gdynia-Kosakowo osiągnął nienależną korzyść gospodarczą, jakiej nie mieli jego konkurenci. Odzyskanie pomocy przyznanej niezgodnie z prawem jest konieczne, aby zapewnić równe warunki działania na jednolitym rynku UE.

    Zasady te nie zezwalają państwom członkowskim na przyznanie pomocy państwa w celu powielenia infrastruktury portów lotniczych, jeśli popyt na nią jest niewystarczający, jako że prowadziłoby to do zakłóceń konkurencji między portami lotniczymi i marnotrawienia pieniędzy podatnika. Aby przywrócić sytuację, która panowała na rynku przed udzieleniem pomocy, port lotniczy Gdynia-Kosakowo ma zwrócić nienależnie wypłacone środki w kwocie 21,8 mln euro (91,7 mln złotych). Ułatwi to złagodzenie zakłóceń konkurencji spowodowanych przez pomoc państwa

    – czytamy w komunikacie Komisji Europejskiej.

    W takiej sytuacji żaden prywatny podmiot gospodarczy nie zdecydowałby się na inwestycję na takich samych warunkach. Komisja stwierdziła, że pomoc dla lotniska w Gdyni nie służy żadnemu bliżej określonemu celowi leżącemu we wspólnym interesie, jako że port ten jedynie powiela infrastrukturę, która jest niedochodowa i nie ma zadowalających perspektyw biznesowych w średnim okresie. Pomoc jest zatem niezgodna ze wspólnymi unijnymi zasadami pomocy państwa dla sektora lotnictwa.

    To duża wpadka władz w Polsce. Cały czas słyszymy przecież o rzekomo wielkich próbach rządu Donalda Tuska, a tymczasem, dosłownie co parę tygodni nakłada się na nas dotkliwe kary. Zaskakujące, że udający profesjonalistów urzędnicy obecnej ekipy nie przewidzieli tak oczywistej sytuacji. Brak profesjonalizmu i umiejętności przewidywania, a także brak realnych kontaktów w Brukseli – to najkrótsza wizytówka rządu PO-PSL.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930