Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1771 postów 1757 komentarzy

+ Goodbye ITI + Прощай ИТИ +

Stanislas Balcerac - Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- na mPolska24.pl oraz na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Pendolino o 6 rano

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Włoska policja aresztowała dwa dni temu szefa kolei państwowych (zdjęcie) oskarżonego o wzięcie łapówki w wysokości 58.650 Euro. Wyborcza musi być w szoku, że kraj w którym zbudowano nasze Pendolino skoku cywilizacyjnego, zalewa faszyzm.

Włochy mają przerąbane u redakcji Wyborczej. Nie dość, że jest to państwo wyznaniowe, które toleruje na swoim terytorium suwerenny Watykan, nie dość że Frederica Mogherini wzięła unijny stołek w Brukseli, który należał się ulubieńcowi Wyborczej Radkowi Sikorskiemu, to do tego jeszcze teraz włoska policja po faszystowsku zaaresztowała o 6 rano szefa włoskich kolei państwowych RFI pana Dario Lo Bosco (zdjęcie powyżej). No może nie o szóstej rano, ale zaaresztowała:

 

www.corriere.it/cronache/15_ottobre_29/tangenti-appalti-perquisizioni-sequestri-sede-rfi-arrestato-presidente-bosco-950178b4-7e0e-11e5-b052-6950f62a050c.shtml

 

Prezes Lo Bosco jest oskarżony o wzięcie 58.650 Euro łapówki od sycylijskiego przedsiębiorcy, za załatwienie mu kontraktu. Lo Bosco sam jest z Palermo, więc w grę wchodzą chyba powiązania sycylijskie.

 

Na szczęście u nas w Polsce powiązań sycylijskich nie ma (chociaż w pewnych kręgach ośmiorniczki były bardzo popularne), no ale istnieją za to powiązania resortowe i partyjne.

 

I tak oto nasze PKP zakupiły za 2.5 mld PLN na kredyt 20 pięknych pociągów Pendolino, zbudowanych we włoskiej fabryce w Savigliano. Oczywiście o żadnej korupcji nie mogło być mowy, jako że korupcja w Polsce zniknęła wraz z objęciem przez panią Julię Piterę fotela pełnomocnika rządu ds. zwalczania korupcji u Donalda Tuska, dla którego zasady zobowiązują.

 

Ale tak się składa, że kiedy w końcu 2007 roku pani Pitera obejmowała fotel pełnomocnika rządu ds. zwalczania korupcji, to fotel przewodniczącego rady nadzorczej PKP objął Krzysztof Opawski, stary wyjadacz PRL i III RP, były minister infrastruktury w rządzie "ekspertów" Marka Belki. To pod nadzorem Opawskiego nasze PKP wynegocjowały kontrakt stulecia Pendolino:

monsieurb.neon24.pl/post/88576,opatrznosciowy-opawski 

monsieurb.neon24.pl/post/97225,pendolino-opawskiego-po

 

Nieważne, że zakupiony Pendolino nie ma nawet gdzie rozwinąć swojej technicznej szybkości w Polsce bo stan torów na to nie pozwala, nieważne że w Polsce istnieją dwie rodzime firmy produkujące pociągi i nieważne że w końcowej fazie negocjacji kontraktu Unia europejska obcięła fundusze na Pendolino i polskie państwo musiało się dodatkowo zadłużyć (w imię ostrożności budżetowej tak drogiej dzisiaj byłemu ministrowi finansów Rostowskiemu, który chwali się swoimi osiągnięciami na łamach Wyborczej).

 

Skończyło się na tym, że Pendolino na kredyt nie może jechać o wiele szybciej niż o wiele tańszy rodzimy polski pociąg DART z bydgoskiej PESY.

 

Sytuację podsumował ekspercki portal rynek-kolejowy.pl (cytat):


"Podniesienie prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz na trasie z Warszawy do Gdańska do 200 km/h było na początku 2015 roku deklarowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe...Od dłuższego czasu było jednak wiadomo, że to się nie uda." 

 

W obliczu klapy władze PKP wykonują ruchy wyjęte żywcem z filmów Barei:

 

"Nakrótszy zapowiadany czas przejazdu osiągnie tylko jedno połączenie, a na trasie z/do Gdyni Głównej będzie się to odbywało kosztem likwidacji wszystkich postojów takich połączeń kursujących pomiędzy Gdańskiem Głównym a Warszawą Wschodnią."

 

www.rynek-kolejowy.pl/59638/od_grudnia_krotsza_podroz_pendolino.htm 

 

Faktycznie, kiedy pociąg nie zatrzymuje się na stacjach to jedzie szybciej !

 

A gdyby Pendolino jechało puste, bez pasażerów, to jechałoby jeszcze szybciej i osiągnęłoby może założone przez władze PKP szybkości. Za co władze PKP otrzymałyby w pewnością premie za wykonanie planu.


Niestety, ojciec chrzestny złotego kontraktu Pendolino, Krzysztof Opawski, opuścił nas nagle w listopadzie 2013 roku, akurat w momencie kiedy publiczna kontrowersja wokół Pendolino zaczęła nabierać rozmachu a pierwsze Pendolino zaczęły przechodzić testy w Polsce:

 

monsieurb.neon24.pl/post/102328,przeklenstwo-pendolino

 

Krzysztof Opawski zmarł nagle w wieku 63 lat czyli w przedziale wiekowym pomiędzy śp. Janem Kulczykiem i śp. Janem Wejchertem.

 

No ale PKP zarządza wciąż ekipa uczniów Balcerowicza, która dorwała się do koryta kilka lat temu, o czym obszernie pisaliśmy:

 

monsieurb.neon24.pl/post/58431,kolej-na-balcerowicza

monsieurb.neon24.pl/post/107382,petru-nie-umrze-za-pkp

monsieurb.neon24.pl/post/105743,parodia-rynku-pracy-pkp

 

Towarzysz Balcerowicz jest jak wiemy nowo nawróconym liberałem, ciekawe więc dlaczego jego uczniowie są przyssani akurat do państwowego PKP?

 

Czy mamy jednak do czynienia z syndromem sycylijskim ?


 

Faszyzm czyli konferencja włoskiej policji po aresztowaniu szefa kolei 
 
 
Demokracja czyli jak Państwo PO zdawało egzamin z Pendolino
 
 
Kiedy zaczęto testować Pendolino, szef rady nadzorczej PKP zmarł 
   
 
O wiele tańszy od Pendolino jest np. pociąg DART z bydgoskiej PESY
 

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930