Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1771 postów 1757 komentarzy

+ Goodbye ITI + Прощай ИТИ +

Stanislas Balcerac - Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- na mPolska24.pl oraz na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

Media Airbusa

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Ale Caracale ! Wyjaśniamy kto robi medialną laskę Airbus Helicopters we Francji i w Polsce, dlaczego pomyliliśmy J.Bieleckiego z JK.Bieleckim oraz dlaczego Anne Applebaum ostatnio zamilkła i już nie opluwa Polski.

Kto za tym stoi i komu to służy ? Wystarczy popatrzeć, kto wylewa łzy za kontraktem Caracali. We Francji prym przez kilka ostatnich dni wiódł dziennik ekonomiczny "La Tribune", wydawany tylko w wersji internetowej, którego dziennikarze walili w Polskę ile tylko się da. Oto przykłady:

 

"Helikoptery: w co gra Polska ?"

www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/helicopteres-mais-a-quoi-joue-la-pologne-607325.html 

 

"Helikoptery Caracal: sześć dużych kłamstw Polski"

www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/helicopteres-caracal-les-six-gros-mensonges-de-varsovie-606523.html

 

No ale właścicielami "La Tribune" są ludzie powiązani z Tuluzą (siedziba Airbusa) i Marsylią (siedziba Airbus Helicopters). Główny udziałowiec "La Tribune", młody zdolny Jean-Christophe Tortora, skończył szkołę dziennikarstwa w Tuluzie i wydawał wcześniej gazetę dla biznesmenów z Tuluzy, a inny udziałowiec, spółka JCG Medias, wydaje publikacje w Marsylii.

 

W Polsce w płaczu za Caracalami prym wiedzie Paweł Wroński z "Gazety Wyborczej", który mąci starymi sprawdzonymi metodami. W dzisiejszej "Wyborczej" Wroński grzmi, że "Polska zapłaci odszkodowanie za Caracaleopierając się na (cytat): "anonimowym rozmówcy, który do niedawna współpracował z MON". Na bazie tego anonimowego rozmówcy Wroński snuje typowe akrobatyczne dywagacje (cytat): "wydaje się", "najprawdopodobniej", "domyślam się", itd. Czyli zamiast dziennikarstwa opartego na faktach mamy dyrdymały, które mają zamącić czytelnikowi w głowie.

Za Caracalami zapłakała także "Rzeczpospolita", w której Jędrzej Bielecki załkał, że "obraziliśmy Francję". Jędrzej Bielecki to były korespondent "Rzeczpospolitej" w Brukseli, absolwent paryskiej Sorbony i Akademii Dyplomatycznej w Madrycie, który udziela się na nasiadówkach sponsorowanych przez niemieckie fundacje:

 

dnimediow.org/c171,moderatorzy_i_m_wcy.html

 

Spółka matka Airbusa, EADS, jest holdingiem francusko-niemiecko-hiszpańskim.

 

Niestety kilka dni temu we wpisie "Bielecki to konflikt interesu" pomyliliśmy Jędrzeja Bieleckiego z Janem Krzysztofem Bieleckim. Jan Krzysztof Bielecki pracuje w Ernst & Young, który jest audytorem Airbusa i był kilka tygodni temu gościem na konferencji lobbysty firm zbrojeniowych CEPA, ale to nie on płakał w "Rzeczpospolitej", że "obraziliśmy Francję":

 

www.rp.pl/Kraj/161009386-Bielecki-Obrazilismy-Francje-Tylko-po-co.html

  

Za ta pomyłkę dostało się nam po uszach od adwokata Jana Krzysztofa Bieleckiego. Wpis zlikwidowaliśmy. Przepraszamy więc pana Jana Krzysztofa Bieleckiego za naruszenie jego dóbr osobistych poprzez przypisanie mu słów pana Jędrzeja Bieleckiego i zbudowanie na tej podstawie argumentacji o rzekomym działaniu pana Jana Krzysztofa Bieleckiego w ramach konfliktu interesów.

 

Czysty jak łza

 

Image result for jan krzysztof bielecki

 

Orkiestra Airbusa gra swoje ale po podpisaniu kontraktu na zakup Black Hawków od Lockheeda obserwujemy nagłe uspokojenie na antypolskim froncie Sturmgruppe Applebaum. Wyjaśnienie jest proste, Lockheed jest jednym ze sponsorów lobbysty CEPA, na którego liście płac znajduje się Applebaum. Można wręcz powiedzieć, że zamkniecie ust Applebaum jest pierwszym wymiernym efektem offsetu kontraktu na Black Hawki. Pieniądz przemówił.

 

Panie ministrze Macierewicz, gratulujemy i dziękujemy Panu !

 

 

Zakup Black Hawków od Lockheeda zamknął jej buzię na temat Polski

 

Image result for anne applebaum

KOMENTARZE

  • @Autor
    Szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. Adam Duda przyznał, odpowiadając na pytania posłów, że obecnie toczą się w Ministerstwie Rozwoju negocjacje offsetowe, zmierzające m.in. do pozyskania technologii produkcji prochu wielobazowego od Francuzów. Transfer do polskiej zbrojeniówki miałby dotyczyć śmigłowców wielozadaniowych EC-725 Caracal, które zostały wytypowane do zakupu dla polskiej armii przez MON w drodze przetargu w 2015 roku. Ale pozyskanie tej technologii w ramach offsetu na caracale też nie wydaje się proste. „Obecnie jako dostawca technologii jest brany pod uwagę jeden podmiot francuski, jednak sprawa się rozbija o śmigłowce Caracal. Polecam.http://polska-zbrojna.pl/home/articleinmagazineshow/19850?t=Wynalezc-proch-od-nowa-
  • wczorajsza dewiacja Singera-Pazuzu
    Podczas wizyty w łódzkich Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1, szef MON Antoni Macierewicz podkreślił, że mają one stać się centrum serwisowym dla polskiego przemysłu śmigłowcowego. Zapowiedział, że modernizacja starych poradzieckich śmigłowców ma odbywać się we współpracy z ukraińskim koncernem Motor-Sicz.

    Jednocześnie, Antoni Macierewicz poinformował, że będą prowadzone rozmowy z ukraińską firmą Motor Sicz, która miałaby uczestniczyć w modernizacji starszych śmigłowców będących na stanie polskiej armii, w tym Mi-8, Mi-17 i Mi-24. Minister powiedział, że Motor Sicz będzie dostarczać do zakładów w Łodzi silniki do tych maszyn.


    http://www.kresy.pl/wydarzenia,bezpieczenstwo-i-obrona?zobacz/macierewicz-ukrainska-motor-sicz-wezmie-udzial-w-modernizacji-polskich-smiglowcow

    A tu kolejna "sensacja" -rewelacja damsko męska akrobacja "W stylu new wave z San Francisco - zaczynamy białe disco"

    RMF: rozmowy ws. Caracali zerwano z powodu amunicji do czołgów Leopard

    Strona polska zażądała dostępu do technologii produkcji amunicji do czołgów Leopard i to było bezpośrednim powodem przerwania rozmów – informuje RMF FM, które dotarło do nieoficjalnych informacji nt. negocjacji polskiego rządu z Airbus Helicopters.

    http://www.kresy.pl/wydarzenia,bezpieczenstwo-i-obrona?zobacz/rmf-rozmowy-ws-caracali-zerwano-z-powodu-amunicja-do-czolgow-leopard
  • @Repsol 15:45:14
    Jak to jest, że Polska jest członkiem NATO od dekady, do tego teraz na linii gorącego wschodniego frontu, a musi się dobijać od drzwi do drzwi po ten proch wielobazowy ?
  • @Stanislas Balcerac 17:16:51
    Zatoczyliśmy koło ,robią z nami co chcą i jak chcą . "Podsumowując mocarstwa zachodnie uważane za sojuszników Polski przed i podczas II wojny światowej od początku troszczyły się o własny interes. Pomoc którą mieli udzielić była fikcją, mającą sterować decyzjami polskiej dyplomacji. Jedynymi „szczerymi” zabiegami była próba wymuszenia od Polski zgody na wkroczenie Armii Czerwonej, co przecież nic nie kosztowało Anglików i Francuzów. Oczywiście nie troszczyli się oni o to czy taki zabieg jest bezpieczny dla suwerenności Rzeczpospolitej. Polska opierając swoją politykę bezpieczeństwa na sojusznikach popełniła najgorszy możliwy błąd, sama na zbrojenia wydając 40 razy mniej niż Rzesza w tym okresie skazała się na unicestwienie. Czy dziś historia nie zatacza koła? .Polecam i pozdrawiam. : http://www.nowastrategia.org.pl/falszywi-sojusznicy-polski/
  • ciekawe
    Namawiam do obejrzenia wywiadu z gen. Skrzypczakiem.

    http://vod.pl/programy-onetu/subiektywny-waldemar-skrzypczak-online/0x2zvts#autostart
  • @Stara Baba 18:16:56
    Obejrzałem ,straciłem 12 minut na bzdury .Nie polecam.
  • @Repsol 18:39:43
    Panie Repsol, Polska Racja Stanu nie jest oparta na lizaniu tyłka USA ale także i Rosji o czym Pan często zapomina. W wywiadzie tym naświetlone jest kilka bardzo ważnych problemów tyczących Polski i rządzących nią polityków. Wiedzę tą trzeba jednak z wypowiedzi wyłuskać ale będąc
    z góry źle nastawionym pan tego nie zrobił.
  • @Stara Baba 18:50:58
    Przecież ja generalnie wspieram współpracę z Chinami .http://demotywatory.pl//uploads/201307/1375214005_vxvjtl_600.jpg
  • @Repsol
    Francuskie media już wprost podają, że przetarg na Caracale dla polskiej armii miał być swojego rodzaju rekompensatą za to, że Francja nie sprzeda Rosji okrętów Mistral. Gdyby się okazało, że był to rodzaj transakcji wiązanej, to dla Platformy Obywatelskiej byłby to bardzo poważny problem. Oznaczałoby to, mówiąc kolokwialnie, ustawienie przetargu pod konkretnego oferenta, a to jest przestępstwo uważa Michał Dworczyk, poseł Prawa i Sprawiedliwości. Rosja miała kupić od Francuzów okręty desantowe typu Mistral. Do finalizacji umowy jednak nie doszło. Ostatecznie strona francuska pod naciskiem opinii międzynarodowej zerwała kontrakt na początku sierpnia 2014 roku w związku z konfliktem rozpętanym przez Rosjan na Ukrainie. Teraz media znad Sekwany mówią otwarcie, że przetarg na Caracale dla Polski miał zrekompensować Francji straty. Spróbowaliśmy zapytać o doniesienia francuskich mediów Cezarego Grabarczyka z Platformy Obywatelskiej – za rządów koalicji PO-PSL ministra infrastruktury, a później ministra sprawiedliwości – jednak bez skutku. Grabarczyk na pytanie odpowiedzieć nie chciał. Powtarzał mniej więcej to samo, co inni politycy PO – że rezygnacja z Caracali to skandal i w związku z tym nie ma się co dziwić, „że we Francji narasta oburzenie”. I choć nasza reporterka zadawała pytanie kilkakrotnie, odpowiedzi się nie doczekała.
    Natomiast zdaniem posła Prawa i Sprawiedliwości Michała Dworczyka, sprawie warto się przyjrzeć. Ewidentnie zaczyna się rysować problem. Dlatego, że jeżeli francuskie media uparcie powtarzają, że była to transakcja wiązana, jeżeli tego francuscy politycy, ani sam Airbus, nie dementują, to należy sobie postawić pytanie czy rzeczywiście nie ma czegoś na rzeczy. Gdyby się okazało, że był to rodzaj transakcji wiązanej, to dla Platformy Obywatelskiej byłby to bardzo poważny problem. Oznaczałoby to, mówiąc kolokwialnie, ustawienie przetargu pod konkretnego oferenta, a to jest przestępstwo podkreślił w rozmowie z naszą reporterką poseł PiS. Przypomniał też, że sprawa dostarczenia mistrali dla Rosji wywołała dużą burze w Unii Europejskiej. Mimo tego, że Rosja była już objęta sankcjami, Francuzi chcieli, nie bacząc na wszystko, dokończyć transakcję. Dopiero pod sam koniec negocjacji (…) Francja wycofała się. Częściowo pod naciskiem opinii europejskiej, a częściowo no i właśnie, tu się jawi znak zapytania, czy jakiegoś porozumienia nie było dodał parlamentarzysta.
  • @kula Lis 66 22:56:52
    Czyli jak zwykle zostaliśmy z ręką w nocniku. Pozdrawiam. http://www.cyberdefence24.pl/415121,zmiany-w-konsorcjum-dla-czapli-i-miecznika-smw-jako-lider-obarczona-nieakceptowalnym-ryzykiem
  • @Repsol 10:08:22
    Jeżeli przetarg miał być rekompensatą dla Francji, to oznacza, że bogata Polska miała zrekompensować te straty kupując za ogromne pieniądze niezbyt nowoczesny sprzęt. Pamiętam, że od razu się o tym mówiło ale szybko sprawa ucichła bo to przecież "spiskowa teoria dziejów". Ale coś jednak na rzeczy było skoro france o tym teraz piszą. Ten francuski Airbus to są zwykłe oszukańcy, bo od Rosjan za dwa okręty klasy Mistral żądali 1,6 mld euro a jak do transakcji nie doszło to te same okręty klasy Mistral sprzedali Egipcjanom już za 900 mln euro i na dodatek przeszkolili w tej cenie 400 egipskich marynarzy. Praleczki we Francji już piorą. Oto co już piszą agenci z różnych wrogich nam Polakom ambasad

    Le parti au pouvoir a Varsovie se moque royalement de la France. Pas de doute!
    C'est pas la faute des polonais, soyons clairs, mais il est evident qu'une bonne partie de leur électorat soutient l'attitude hautaine et insolente du nouveau gouvernement par rapport à la France...

    Le vice-ministre polonais de la Défense, Bartosz Kownacki, a déclaré hier que la France manque de classe et qu'elle agit en mauvais perdant, peut-être parce qu'elle ne peut pas pardonner aux polonais le fait que ce sont eux qui ont appris aux français à utiliser la fourchette...

    Ensuite, cette déclaration arrogante sur un nouvel appel d'offre pour "consoler" Airbus...
    Oui, ce sont des declarations officielles et les officiels de Varsovie se moquent ouvertement de la France et des français...

    Toutefois, attention!
    Ce genre de déclarations - stupides et sans aucun sens de la diplomatie - ne doit en aucun cas générer une attitude autre que très réfléchie de la part de Paris.
    1. Le gouvernement polonais se met tout seul en difficulté, et pas uniquement par rapport à la France. Ce genre d'attitude et de langage isole Varsovie aux yeux de tout le monde - il suffit de lire les articles parus dans la presse britanique, allemande, et meme américaine, pour voir que cette attitude embarasse les partenaires de la Pologne.
    2. L'opposition polonaise a déjà réagi à ce scandale et beaucoup de parlementaires polonais ont déjà fait savoir qu'ils ont honte des propos faites par les officiels de Varsovie depuis une semaine (les declarations du vice-ministre Bartosz Kownacki ont été taxées meme par certains membres de son propre parti, sans doute conscients que les choses sont allées trop loin).

    Alors, quoi faire?

    Donner une réponse ferme mais calme, dans les limites de la diplomatie.
    Paris devrait faire preuve de sagesse et de mesure dans les déclarations - qui, manifestement, n'est pas le point fort de l'actuel gouvernement polonais.

    Un jour, l'histoire sera oublié, tout comme l'actuel gouvernement de Varsovie.

    Surtout, il ne faut pas entrer dans le jeu de Kownacki et commencer à parler de qui des deux pays à été le premier à apprendre l'autre la politesse ou la diplomatie...

    Soyons donc fermes et sages...
  • @Repsol 10:08:22
    Pozdrawiamy Ciebie wraz z Małżonką.
  • @kula Lis 66 19:12:38
    Zawsze zostajemy z gołym tyłkiem , albo kombinatorzy, albo niedojdy innego wyboru nie mamy . http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/139483,kupujemy-zlom.html Pozdrawiam Ciebie i Basię .

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031