Gorące tematy: COVID-NEWS Antypartia Ruch Oporu 2020 Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1771 postów 1757 komentarzy

+ Goodbye ITI + Прощай ИТИ +

Stanislas Balcerac - Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wpływie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polskę -- czytaj cała prawdę całodobowo -- na mPolska24.pl oraz na Facebook / Goodbye ITI -- i myśl samodzielnie, bez TVN24

OLT odleciał na Ukrainę

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Juz wcześniej pisaliśmy, że konstrukcja OLT Express pachnie nam wizjonerskim talentem ukraińskiego oligarchy Igora Kolomoyskiego i jego kolegów. Przypominamy że 3 maja 2012 zbankrutowała równie czerwona linia lotnicza Cimber, należąca do oligarchy.

3 maja 2012 zbankrutowała duńska linia lotnicza Cimber Sterling, kontrolowana przez ukraińskiego oligarchę Igora Kolomoyskiego, poprzez cypryjska spółkę Mansvell Enterprises Limited. Cimber ogłosiła ze wszystkie loty zostały zawieszone i że bilety zakupione przez pasażerów  bezwartościowe.

22 maja 2012 zbankrutowała też szwedzka linia lotnicza Skyways Express ABbędąca również pod kontrola Igora Kolomoyskiego, także poprzez cypryjska spółkę Mansvell Enterprises Limited.

Jak widzimy kolory i nazwy bankrutów zostały z sukcesem wprowadzone do efemerycznej linii OLT Express.

Igor Kolomoyski sam lata sobie swoim prywatnym Boeingiem 767, jak na porządnego oligarchę przystało. 

O OLT Express i Igorze Kolomoyskim pisaliśmy już wczesniej:

http://monsieurb.nowyekran.net/post/68170,lot-igora-kolomoyskiego

http://monsieurb.nowyekran.net/post/65154,agora-i-amber-airlines

Przed Michałem Tuskiem, synem Donalda, który dostał robotę w relacjach z liniami lotniczymi w porcie lotniczym w Gdańsku Rębiechowie w momencie kiedy OLT Express zaczął swoje latanie z Gdańskastaną wiec nowe wyzwania biznesowe:

http://monsieurb.nowyekran.net/post/59691,lotna-kariera-syna-premiera

 

OLT Express odleciał, co pocznie teraz Michał Tusk ?

 

KOMENTARZE

  • Szanowny autorze.
    Amber Gold to bańka mydlana tzw piramida tylko ładniej ubrana. Ciekawe co z tym złotem na którym ludzie mieli zarabiać 13% a nawet obiecywano im po 30% by nagonić sobie frajerów. Podejrzewam, że to złoto nigdy nie istniało. Cały kapitał szedł na OLT. Ten kapitał nadal istnieje, stąd problemy OLT - niepłacenie lotniskom, zawieszanie lotów - wyraźne objawy niedokapitalizowania spółki. Brak kapitału inwestorskiego, tzn. w pełni dostępnego. Kapitał typu bankowego musiał pozostać, bo inaczej właściciel obu firm miałby tysiące wierzycieli na karku, prokuratorską blokadę kont i majątku firmy itp.Kiedy wreszcie Polacy się wyedukują. Dlaczego w Szwajcarii nie ma takich cudów. Szwajcarzy już to przerabiali ale dawno dawno temu. A Polaków trzeba edukować. Najlepiej się ludzie uczą na kasie i swojej głupocie ale to jeszcze kilka lat potrwa.
  • @Kula Lis 62 11:06:51
    Nie bez powodu młody prezes slup Amber Gold nie chciał aby go dziennikarze fotografowali. A kasa która została już dawno jest schowana offshore.
  • Sprawne Państwo
    Teraz się obudzili:

    "...Dlaczego wydano OLT zezwolenie na działalność? Czy dokumenty, na podstawie których linia zaczęła działać były wiarygodne? Kto zaakceptował biznesplany, kto za to ponosi odpowiedzialność?" - pytał Liberadzki na piątkowej konferencji prasowej w Sejmie..."

    http://www.pb.pl/2643570,68635
  • @Stanislas Balcerac 14:10:04
    Za "piramidę" dostał 250 lat więzienia a w Polsce jak to będzie? 2 lata w zawieszeni? tylko, bo bankrut? Warto w tym miejscu przypomnieć "Ojca piramidy" http://www.youtube.com/watch?v... Dostał za swoje przekręty 250 lat więzienia!!!
  • @Stanislas Balcerac 14:10:04
    OLT Express więcej nie poleci! Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił mu koncesję, a spółka ogłosiła upadłość. Mimo licznych obietnic prezesa OTL Express Jarosława Frankowskiego, że jest w stanie dobrze prosperować z ofertą tanich lotów przez dwa lata, dziś firma ogłosiła upadłość. Gdzie był błąd?
    Skończył się cash flow. Nie mieliśmy środków na przekazanie ich dalej - powiedział Frankowski na konferencji prasowej. Prawdopodobnie złożymy również wniosek o upadłość spółki OLT Regional - dodał. 130 tysięcy pasażerów, którzy zapłacili już za bilety, nie dotrą do celu swojej podróży samolotami w barwach OLT Express. Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił dziś koncesję lotniczą spółce OLT Express Regional. Decyzja nastąpiła po przeprowadzonej w firmie kontroli, dotyczącej m.in. tego czy linia jest w stanie zapewnić przegląd samolotów. W piątek poszliśmy z kontrolą do OLT Express Regional, czyli dawnego Jet Air. Ma ona na celu wykazanie, czy przedsiębiorstwo jest jeszcze w stanie w sposób bezpieczny prowadzić działalność lotniczą - powiedziała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Na razie nie jest to jeszcze kontrola finansowa. Chcemy poznać, jakie spółka ma plany odnośnie swojej dalszej działalności - powiedziała. Informacje o zawieszeniu części lotów przez OLT Express pojawiły się dwa dni temu. Wczoraj całej sprawie towarzyszył ogromny chaos informacyjny, który najbardziej uderzył w pasażerów.Do ostatniej chwili wielu z nich nie otrzymało jasnego komunikatu co do losów podróży, w którą się wybierali z OLT Express. Po porannym zamieszaniu z brakiem informacji dotyczącym zawieszonych lotów biuro prasowe OLT Express wydało oświadczenie. Linie OLT Express pragną podkreślić, że będą dokonywać zwrotów pieniędzy Pasażerom za bilety na odwołane rejsy regularne zakupione za pośrednictwem www. oltexpress.com. lub OLT Express Call Center - czytamy w komunikacie przesłanym do mediów. OLT przeprasza też pasażerów za niedogodności, na które zostali narażeni w wyniku odwołania rejsów i zapewnia, że sukcesywnie informuje pasażerów o odwołanych lotach. Jednak od rana wiele osób o tym, że loty są odwołane dowiadywało się dopiero na lotnisku. Dyrektor linii lotniczych zapewnia, że wszyscy pasażerowie otrzymają zwrot poniesionych kosztów. Może to jednak potrwać kilka tygodni. Linie OLT Express (...) będą dokonywać zwrotów pieniędzy pasażerom za bilety na odwołane rejsy regularne zakupione za pośrednictwem www.oltexpress.com lub OLT Express Call Center" - poinformował. Na konferencji prasowej powiedział jednak, że ok. 60 proc. transakcji zrealizowanych zostało przez pośredników i to u nich poszkodowani powinni egzekwować zwrot poniesionych kosztów. Jak przypomina Krasnodębska, że jeżeli przewoźnik nie poinformował pasażera na 14 dni przed planowanym rejsem o tym, że odwołuje rejs, to pasażerowi należy się oprócz zwrotu kosztów za bilet, także odszkodowanie w wysokości 250 euro. Najpierw pasażer powinien udać się do przewoźnika z reklamacją, a jeśli on tego nie uwzględni, wówczas może złożyć reklamację w UL - powiedziała. OLT Express powstało w 2011 roku w wyniku przejęcia przez strategicznego inwestora Amber Gold, dwóch polskich przewoźników: OLT Jetair - obecnie OLT Express Regional oraz Yes Airways - obecnie OLT Express Poland. W czwartek w ciągu dnia spółka informowała na swojej stronie internetowej najpierw o zawieszeniu tylko na czwartek swoich połączeń wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe typu ATR; potem przekazała, że od czwartku do końca sezonu letniego - 27 października - wstrzymuje wszystkie loty na tego typu samolotach. Dopiero późnym wieczorem przekazała, że zawiesza wszystkie swoje rejsy regularne. Dotyczy to również lotów wykonywanych przez Airbusy. Przewoźnik pytany o powody zawieszenia swoich lotów wykonywanych przez ATR, odpowiedział, że "jest to warunek inwestora, który jest zainteresowany wykupieniem udziałów w OLT Express". Decyzja ta zapadła w wyniku rozmów z inwestorem, które miały miejsce "po konferencji". ATR-y wypożyczane od innych przewoźników zaprzestały dla nas operacji - przekazano. Według nieoficjalnych informacji ATR-y wróciły do firm, od których były leasingowane i już w barwach OLT nie polecą. Jak dowiedział się tvn24.pl z dwóch niezależnych źródeł, przewoźnik zalegał z ratami za maszyny i - po środowej konferencji władz spółki - właściciele zdecydowali o ich zajęciu. Jeszcze w środę dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski na konferencji prasowej zapowiadał, że wszystkie rejsy wykonywane ATR-ami będą zlikwidowane 11 sierpnia. Spółka jeszcze w czwartek zapewniała, że loty samolotami odrzutowymi Airbus na trasach Gdańsk-Warszawa, Gdańsk-Kraków, Gdańsk-Katowice, Gdańsk-Wrocław, Warszawa-Rzeszów, Warszawa-Wrocław, Warszawa-Szczecin, są wykonywane bez zmian, według rozkładu. Coraz więcej wątpliwości budzi działalność spółki Amber Gold, oferującej dobrze oprocentowane lokaty w złocie, która jest jednocześnie właścicielem linii OLT Express. Ostrzegała przed nią ostatnio Komisja Nadzoru Finansowego. Jak pisze "Gazeta Polska Codziennie", pojawiają się informacje że działalność spółki to klasyczna piramida finansowa - jedni otrzymują pieniądze, dzięki wpłatom drugich. Podczas dzisiejszej konferencji, Frankowski nie odpowiadał na związane z doniesieniami pytania dziennikarzy, odsyłając ich do spółki Amber Gold. mall / PAP, tvn24, tvp.info, GPC
  • Henia Krzywonos załatwi OLT
    Ale jak OLT mógł wykręcić taki numer pani Heni Krzywonos ?
    Już ona im pokaże, zapowiada szumnie, że (cytat) "narobi szumu".

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/krzywonos-nie-odleciala-narobie-szumu,267366.html

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031